sedekah amalan mulia :)
E I K A
ABOUT ENTRY TWITER INSTAGRAM
Aku Ingin Berubah :'(
Sunday, January 13, 2013 • Sunday, January 13, 2013 • 10 comments
Assalamualaikum...

Tak tahu macam mana nak luahkan rasa hati yang aku pendam selama ini. Rasa malu dengan diri sendiri. Kadang2 terfikir layak kah aku berada di  syurga-Nya nnti dengan perangai ku yang sebegini. Alangkan indahnya jika aku seorang kanak-kanak yang masih mentah belum tahu apa-apa. Aku seperti mahu mengundurkan masa ini. Tapi itu mustahil bagi ku.

Family aku ada orang yang paling rapat dengan ku mereka lah yang selalu menegur salah ku, mengingatkan ku tentang dosa dan pahala. Mengejut ku untuk bangun  pagi menunaikan solat subuh setiap hari. Tapi kenapa kadang kala aku sering meninggalkannya? Aku sedar akan perbuatan tersebut adalah berdosa. Aku sedar aku alpa. Alpa dengan dunia-Mu. Mengingatkan kematian baru aku sedar yang aku perlu berubah.

Bercinta? Ye jujur aku sekarang sedang bercinta. Betol ke bercinta tu merupakan satu zina? Walaupon kite tak berpegang tangan kite tetap di kira berzina tetapi melalui hati. Masya-Allah. Aku telah berbuat dosa dan maksiat. Tapi aku tak sanggup berpisah dengannya. Kenapa semua tu terjadi? Aku cuma manusia biase yang sering alpa dengan duniawi. Aku sedar akan dosa yang aku lakukan tapi hati ku seperti batu yang susah hendak di pecahkan. 

Aku ingin bertaubat tapi knp masih tiada keinsafan dalam diri ku. Mungkin aku hanya merasakan dosa itu perkara biase barang kali. Tapi setiap kali aku melakukan solat taubat dan berdoa kepada-Nya aku psti akan mngalirkan air mata menginsafi segala perbuatan ku, tapi kenapa aku tak pernah serik untuk melakukan dosa. Kadang-kadang kite insaf tapi hanya seketika. Aku ingin berubah ya Allah :(

Kadang-kadang aku berasa malu bila bersama dengan mereka yang lebih baik, sempurna menutup aurat mereka. Aku ingin berubah menjadi seperti mereka bertudung labuh, berbaju kurung atau berjubah.Tidak lagi berskinny jeans. Tapi kenapa aku berasa malu untuk berubah? Perlu ke aku berasa malu? Aku perlukan sokongan seseorang untuk bangkit kn semangat aku untuk terus bertaubat dan berubah. Aku ingin berubah kerana diri aku sendiri. Aku takut akan balasan akhirat kelak.

Dear awak, saya harap awak boleh bimbing saya untuk jadi lebih baik. Selalu la ingatkan saya untuk solat dan baca al-Quran. Saya harap hubungan kita akan menjadi yg halal suatu hari nnti. Ingat lah Allah jauhkan jarak antara kite supaya kite tak melakukan maksiat. in shaa Allah :)



PASTFUTURE
MY WORDS;


There's always a chance for us to be a better muslim. Allah always give us time to change. Even though tomorrow you're going to die, today you still have time to change. Nabi Muhammad s.a.w once said "If tomorrow the world ends, and you have seed in your hand, go and plant it".


>

" Exchange link with me? "

OTHERS;




KLIK KAN BOLEH?



C H A N I S H .


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> beruk keluar tandas
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • Muhasabah Diri