sedekah amalan mulia :)
E I K A
ABOUT ENTRY TWITER INSTAGRAM
Muhasabah Diri
Wednesday, March 7, 2012 • Wednesday, March 07, 2012 • 3 comments
Assalamualaikum :D

Aku menangisi dosa-dosaku yang begitu besar

Memang para pendosa lebih pantas untuk menangis

Andaikata tangisan itu dapat menolak kegalaunku

Niscaya darah akan menyertai air mata kebahagiaan


Perkara yang eika paling takut adalah MATI . Pernah tak korang terfikir bagaimana cara korang mati nnti . Dalam Iman ke ? Atau dalam keadaan penuh dengan dosa ?

Sama samalah kita memohon pengampunan dari Allah di atas segala dosa dan kesilapan lalu . Lepas mohon keampunan dari Allah seharusnya terus ubah diri jadi lebih baik bukan terus melakukan dosa yang lama . Sama samalah kita perbaiki diri *ingatan untuk diri sendiri juga*


Anas RA berkata,
Aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda, ' Allah telah berfirman, " Hai anak Adam, selama kamu berdoa dan berharap pada-Ku dan tidak Aku hiraukan bagimu semua yang terjadi padamu dan tidak Aku hiraukan berapa banyaknya. Hai anak Adam, andaikan dosamu telah mencapai langit kemudian minta ampun pada-Ku, Aku ampunkan bagimu. Hai anak Adam, andaikan kamu menghadap pada-Ku dengan wadah di bumi penuh dosa tetapi kamu tidak mempersendakan Aku dengan sesuatu apa pun nescaya Aku isi semua wadah itu dengan pengampunan."'
(Riwayat Attirmidzi)



FUTURE
MY WORDS;


There's always a chance for us to be a better muslim. Allah always give us time to change. Even though tomorrow you're going to die, today you still have time to change. Nabi Muhammad s.a.w once said "If tomorrow the world ends, and you have seed in your hand, go and plant it".


>

" Exchange link with me? "

OTHERS;




KLIK KAN BOLEH?



C H A N I S H .


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> beruk keluar tandas
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;